.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش 50درصدي فوتي ناشي از گازگرفتگي

شمال نیوز: تعداد شش نفر بر اثر مسموميت با گاز منواكسيد كربن co در اذر ماه سالجاري جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزايش داشت.
بر اساس گزارش رسیده از روابط عمومي پزشكي قانوني استان ، دكتر علي عباسي ضمن بیان مطلب بالا تصريح كرد : گاز گرفتگی و یا خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی، هر سال جان صدها نفر را در کشورمان می‌گیرد در حالی که با رعایت کردن نکات ایمنی در وسایل گرمایی می‌توان از آن پیشگیری است.
مدير کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در نه ماهه اول سالجاري تعداد 9 نفر (6 مرد و ما بقي زن) در استان مازندران بر اثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن CO جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به سال گذشته 125 درصد رشد داشت.
عباسی خاطرنشان کرد:
براساس آمار بیشترین مرگ ناشی از گاز گرفتگي مربوط به شهرستان هاي نكا 3 مورد و تنكابن 2 مورد و كمترين شهرها محمودآباد ،قائمشهر ، بهشهر و گلوگاه هر كدام با يك مورد به ثبت رسيد.
این مقام اجرایی استان مازندران، سردرد، سوزش چشم و تنگی نفس را از علائم گازگرفتگی ذکر کرد و بیان داشت:
افزایش و تجمع گاز مونواکسید کربن در بدن باعث ضعف عمومی سیستم عصبی مرکزی از جمله مرکز کنترل تنفس، سردرد، کما و مرگ ميشود.
وی در پايان با اعلام اینکه بیشترین مسمومیت‌های ناشی از گاز منواکسید کربن در فصل زمستان و در محیط‌های سکونتی اتفاق می‌افتد، اذعان داشت: بازدید از شیر و شلنگ گاز، مسیر دودکش‌ها، استفاده از دودکش‌های استاندارد بر روی پشت بام در این فصل بسیار ضروری است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.